Het is leuk te zien dat veel mensen enthousiast zijn over ons logo/ onze mascotte: “de skull”. Maar hoe is deze ontstaan? Het idee voor ons tweede food truck concept was er al, maar nu nog een mooi logo. Discussie. Hilde wilde een logo waarop duidelijk te zien was wat we verkopen en ik wilde eigenlijk perse iets doen met de “calavera” (de Mexicaanse vrolijk gekleurde schedel). Dus moest ik Hil zo een beetje dwingen om ook zo’n schedel te schetsen. Daarbij moet ik even vermelden dat ik zelf totaal niet tekenen dus ik kon moeilijk zeggen: “dan doe ik het zelf wel!”. Braaf heeft ze twee ideeën voor het logo uitgewerkt. De mijne en het idee van Hilde zelf. Zie hieronder de eerste krabbels.

           

Dat Hilde gelijk had wat betreft de zichtbaarheid van hetgene we nou daadwerkelijk maken was nu wel duidelijk. Deze vrolijke vriend zou wel heel groot op de truck moeten komen wil je van 300 meter afstand nog kunnen zien dat we nachos maken… Maar we waren nu beiden gek op de skull geworden en kwamen op ‘t geniale idee om dan alleen de tekst “Nachos Locos” op de truck te zetten en de skull op onze kleding te drukken en aan de zijkant van de truck te hangen.

           

Nu nog een perfect uitgewerkt logo. Gelukkig hebben wij goede connecties in de familie! Dus onze – inmiddels mag ik wel zeggen – huisstyliste Judith van Lierop (ook wel bekend onder haar artiestennaam: Jude) aan het werk gezet en even later was ons Nachos Locos logo geboren. Een vrolijk kleurende snuiter met een nachovormigge neus, twee limoenen op z’n oogkassen en “Nachos” op z’n voorhoofd getatoeëerd. 

Hieronder nog een foto van nog zo’n vrolijke snuiter en het notitieboekje van Hil wat we beiden tijdens onze platbrodentour uit Mexico hebben meegenomen. Je kunt wel zien dat dit ons heeft geïnspireerd.

En het uiteindelijke resultaat!